Som fordonsägare kan ni via vårt parkeringsregister hyra en parkering både för kort- och långtidshyra.
Bokningen går till så att ni söker lediga parkeringar i det område ni vill parkera. När ni hittar en parkering med lämpligt pris och tidsintervall bokar ni parkeringen via appen.
Den som äger rättigheterna till parkeringen bestämmer priset, lediga tider, betalnings- och avbokningsvillkor.
Betalningsvillkoren kan vara
- Betalning i förskott för bokad tid.
- Betalning i efterskott för utnyttjad tid.
Vid en längre bokning eller en hårt eftertraktad parkeringsplats kan uthyraren välja att platsen skall betalas i förskott enligt alternativ 1. Detta för att minska risken för att platsen bokas men inte nyttjas.
Betalningen av era parkeringar under månaden kan läggas upp med eller utan kredit.
Med kredit
- Samlingsfaktura månadsvis med eller utan autogiro.
Utan kredit
- Ni betalar i förskott genom att fylla på ert konto hos oss med lämpligt belopp (max 1000 kr). Påfyllning kan ske med följande betalsätt
- Inbetalning via bankgiro
- Kortbetalning
- PayPal
Vid ett överskott på ert konto kan ni när som helst be att få beloppet utbetalt.
Reklamera parkering
Om ni har bokat en parkering och den inte uppfyller utlovade krav kan ni reklamera parkeringen. Detta görs direkt i appen och bör göras på plats vid parkeringen. Reklamationen skall innehålla ett fotografi på parkeringsplatsen samt skäl för reklamation. Reklamationer senare än 1 timme efter parkeringens start godtas ej.
Upptagen parkering vid bokning
Om parkeringen är upptagen av annat fordon vid bokningens början gör ni en anmälan om felparkering. Detta görs via appen. Ingen avgift utgår då för er bokade parkering då den ej går att nyttja.
Moms
Parkeringsytor kan hyras ut med eller utan moms beroende på hur fastighetsägaren har valt att driva sin verksamhet. Eventuell moms specificeras både vid bokning och vid kvittens på betald och avslutad parkering.